top of page
  • Is er een huurdersportaal?
    Forest Property Management heeft een huurdersportaal waar u toegang heeft tot alle relevante informatie omtrent uw huurovereenkomst. Tevens kunt u in het huurdersportaal terecht voor het melden van gebreken en onderhoudsverzoeken. Het huurdersportaal is bereikbaar via forestpm.bloxs.com.
  • Waar kan ik mijn inloggegevens van het huurdersportaal vinden?
    Na het aangaan van uw huurovereenkomst ontvangt u van Forest Property Management een email met een activatielink voor het huurdersportaal. Vervolgens kunt u zelf een wachtwoord kiezen.
  • Ik ben de inloggegevens van het huurdersportaal kwijt. Wat moet ik doen?
    U kunt een email sturen naar administratie@forestpm.nl. Wij resetten vervolgens uw wachtwoord, waarna u een nieuwe activatielink ontvangt via email.
  • Is er een Ziggo of een KPN aansluiting in mijn woning aanwezig?
    Ja, in elke woning is een werkende ISRA en/of CAI verbinding aanwezig. Meestal bevindt de aansluiting zich in de meterkast, groepenkast, bezemkast of in de woonkamer. U herkent de kabels als volgt: - CAI (Ziggo): Groene kabel - ISRA (KPN, etc.): Blauwe kabel
  • Kan ik potentiële woninghuurders aanbevelen?
    In enkele gevallen is het mogelijk dat u zelf een kandidaat heeft om uw huurwoning of kamer over te nemen, dan wel iemand aan te dragen als huisgenoot. Of dit is toegestaan is afhankelijk van de woning. Indien u zelf iemand weet die geïnteresseerd is in de woning die u achterlaat kunt u deze persoon, voorzien van naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, vermelden in uw huuropzegging. Wij kunnen echter niet garanderen dat wij de voorgedragen kandidaat accepteren. Verder dient de aangedragen kandidaat te voldoen aan de geldende huurvoorwaarden.
  • Wat moet ik zelf doen en wat repareert Forest Property Management?
    Bij het afsluiten van uw huurovereenkomst heeft u een exemplaar ontvangen van het 'Besluit Kleine Herstellingen'. Dit besluit is ook in uw huurdersportaal te vinden. In dit besluit is aangegeven welke zaken onder verantwoordelijkheid van de huurder vallen, en welke zaken door de verhuurder gerepareerd moeten worden. Forest Property Management beoordeelt verzoeken dan ook op basis van dit besluit.
  • Hoe meld ik onderhoud?
    U kunt een onderhoudsverzoek of probleem melden via het huurdersportaal. U kunt inloggen op het huurdersportaal via onze website www.forestpm.nl. Op deze manier komt het probleem het snelst bij het onderhoudsteam terecht. Vermeld zo duidelijk mogelijk de situatie, eventueel met behulp van foto's.
  • Hoe meld ik een spoedreparatie of noodsituatie?
    Indien u een urgent probleem of een noodsituatie heeft, kunt u naast de melding in het huurdersportaal ook telefonisch contact opnemen met ons kantoor op telefoonnummer 088 - 22 23 891.
  • Hoe meld ik een noodsituatie buiten werktijden?
    Heb je een noodsituatie buiten werktijden om, dan kun je ons bereiken op 06-41434392.
  • Ik heb last van ongedierte. Wat moet ik doen?
    Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het bestrijden van ongedierte in uw woning, dit is wettelijk vastgelegd in het Besluit kleine Herstellingen. Heeft u in de omgeving van uw woning last van bijvoorbeeld duiven, ratten of ander ongedierte? Neem dan contact op met de gemeente. Waar bent u als huurder zelf verantwoordelijk voor? De bestrijding van: ● Vlooien ● Luizen ● Papier- en zilvervisjes ● Riool- en fruitvliegjes ● Mieren (m.u.v. faraomieren) ● Muizen ● Wespen
  • Ik ben mijn sleutel kwijt of deze is afgebroken. Wat kan ik doen?
    Indien het probleem buiten kantoortijden ontstaan is kunt u een slotenmaker bellen. Zij helpen u dan verder. Slotenmakers zijn vaak erg duur, dus let goed op welke partij je inschakelt. De kosten van de slotenmaker zijn voor rekening van de huurder. Als het slot wordt vervangen door een slotenmaker dient u ons z.s.m. een reservesleutel te geven. De eigenaar heeft te allen tijde het recht om weer de originele cilinder terug te plaatsen. Deze kosten zijn tevens voor rekening van de huurder. Is het probleem ontstaan tijdens kantooruren, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij proberen u dan zo snel mogelijk te helpen.
  • Ik heb een probleem met mijn CV, wat nu?
    Indien de verwarming niet werkt of er geen warm water is in uw woning, winkel of kantoor, controleert u dan eerst de ketel voor u een monteur inschakelt. Dit kan voorkomen dat er onnodige (voorrij)kosten gemaakt worden. De CV ketel bevindt zich over het algemeen in de hiervoor bestemde kast. De meest voorkomende locaties van de CV kast zijn: ● In de hal ● In het toilet ● In de keuken ● In de bezem/gangkast
  • CV Ketel bijvullen
    Wellicht is de druk in uw CV ketel te laag. De CV ketel heeft altijd een meter waarop de druk zichtbaar is. De druk moet in het groen staan, dit is over het algemeen 1.4 tot 2 bar. Wanneer de druk lager is moet de ketel bijgevuld worden. Het bijvullen van de CV ketel is niet moeilijk en verschilt per merk en type voor vrijwel alle merken dan types kan op internet opgezocht worden hoe dit werkt. Zoek op www.google.nl op ‘merk+type+bijvullen’. De algemene bijvul procedure is als volgt: 1. Zet de thermostaat uit en wacht ongeveer een kwartier; 2. Haal de stekker van de CV-ketel uit het stopcontact, indien je een analoge drukmeter op de CV-ketel hebt. Let op: heb je een digitaal display in plaats van een analoge drukmeter: laat dan de stekker in het stopcontact zitten; 3. Vlakbij de CV-ketel bevindt zich een waterkraan. Sluit hier een slang op aan; 4. Houd de slang omhoog en laat deze zo vol mogelijk met water lopen, vóórdat je de slang aansluit op de cv-ketel. Sluit de kraan weer; 5. Sluit de volle vulslang aan op de vulkraan van de CV-ketel. Zet daarna eerst de waterkraan open, en open pas daarna de vulkraan van de cv-ketel; 6. Laat de waterkraan open tot het moment dat de waterdruk zich weer op voldoende niveau van 1,5 tot 2 bar bevindt; 7. Wacht tot de drukmeter tussen de anderhalf en twee bar staat. Draai eerst de vulkraan dicht en zet vervolgens de waterkraan uit; 8. Koppel de slang los. Houd hier een emmer onder om het water in de slang in op te vangen; 9. Zet de CV-ketel weer aan door de stekker in het stopcontact te steken; 10. De CV-ketel is bijgevuld.
  • Radiatoren ontluchten
    Als er warm water uit de kranen komt, maar de radiatoren niet warm worden, dan moet het verwarmingssysteem waarschijnlijk worden ontlucht. Meestal gaat dit probleem gepaard met een tikkend geluid uit de verwarmingen. Ontluchten van je radiatoren dient op de volgende wijze te gebeuren: 1. Draai alle radiatoren in huis volledig open; 2. Zet de thermostaat gedurende 10 minuten op minimaal 25 graden Celsius. De lucht verzamelt zich nu bij de ontluchtingsventielen; 3. Zet de thermostaat na 10 minuten zo laag mogelijk (let op: niet uitzetten!) met als gevolg dat de CV-ketel stopt met verwarmen; 4. Draai na 10 minuten de radiatoren dicht; 5. Je kunt de radiatoren nu ontluchten. Gebruik hiervoor een ontluchtingssleutel, deze zijn bij elke doe-het-zelfwinkel of bouwmarkt te koop. Begin bij de laagst geplaatste radiator in huis en werk naar boven toe. Houd een absorberende doek bij het ontluchtingsventiel; 6. Draai het ventiel voorzichtig open, tegen de klok in. Zodra er water ontsnapt, draai je het ventiel weer dicht. Het water kan troebel of zelfs zwart zijn: dit is gebruikelijk; 7. Draai alle radiatoren in huis weer open; 8. Zet de thermostaat weer aan en controleer na 10 minuten of de waterdruk in de cv-ketel minimaal 1,6 bar is.
  • De CV-ketel geeft een foutmelding
    Een CV-ketel kan een foutmelding in het bedieningspaneel weergeven als er iets mis is. Zoek in dat geval op Google met de zoekcode ‘’merk + type + de foutcode’’. Indien de betreffende foutmelding niet door u zelf opgelost kan worden, dan kunt u het probleem bij ons melden via het huurdersportaal. Wij verzoeken u om bij de melding het merk en type van de CV-ketel te vermelden, evenals foutcode. Ook kunt u eventueel foto’s toevoegen. Wij zullen u na de melding zo snel mogelijk helpen.
  • Ik zoek een woning! Kunt u mij helpen?
    Forest Property Management biedt doorlopend woningen, kamers, kantoren en winkels te huur aan. Hou het aanbod op onze website in de gaten! Ook op www.pararius.nl kunt u ons actuele aanbod vinden.
  • Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe doe ik dit?
    U kunt uw huurcontract, met inachtneming van de opzegtermijn uit het huurcontract, opzeggen door middel van een e-mail naar info@forestpm.nl of per post naar Forest Property Management B.V., De Holle Bilt 25A, 3732 HM De Bilt.
  • Wanneer krijg ik mijn borg terug na beëindiging van de huurovereenkomst?
    Indien u ten tijde van het aangaan van de huurovereenkomst een waarborgsom dan wel een bankgarantie heeft afgegeven, dan wordt deze vrijgegeven mits de woning, winkel of kantoor correct en zonder gebreken is opgeleverd. U moet ervan uit gaan dat in een periode van enkele weken u weer de beschikking heeft over de borg.
  • Hoe moet ik mijn huur betalen?
    U kunt uw huur uitsluitend per bankoverschrijving betalen.
  • Wanneer moet ik mijn huur betalen?
    U dient de huur altijd voor aanvang van de betreffende huurperiode te voldoen. Dit betekent dat u de huur altijd op de 28e dag van elke maand moet betalen bij een huurcontract met maandelijkse betaling.
bottom of page